Nieprzenikniony świat gier komputerowych


wt. 14 maja | 20:15 | DCF, sala Warszawa

Nieprzenikniony świat gier komputerowych

po filmie IBELIN, reż. Benjamin Ree

Wokół gier komputerowych narosło mnóstwo stereotypów – grając w nie mamy tracić czas, uzależniać się i odcinać od społeczeństwa. Ale może wcale tak nie jest? Może świat gier jest pełen zaskakujących relacji międzyludzkich? Film „Ibelin”, za który Benjamin Ree otrzymał nagrodę za najlepszą reżyserię na festiwalu w Sundance, stanie się punktem wyjścia do rozmowy na temat społecznych, kulturowych i emocjonalnych potencjałów gier cyfrowych. Historia Matsa Steena, młodego gracza, który zmarł w wieku 25 lat na dystrofię mięśniową Duchenne’a, opowiada o budowaniu nowych cyfrowych światów, które przekształcają stosunki między ludźmi, czyniąc je bardziej równościowymi. Okazuje się, że główny bohater filmu, poruszający się na wózku i potrzebujący stałej opieki lekarskiej, prowadził bogate i pełne wydarzeń życie w sieci. Czy zatem nowe technologie jedynie nas ograniczają, czy też mogą wyzwalać, dawać alternatywną przestrzeń do życia? Rozłączają czy budują cyfrowe pomosty? Dzielą czy może wytwarzają bliskie, przyjacielskie, a niekiedy nawet intymne relacje? O tym wszystkim porozmawiamy po projekcji filmu.

Gość:
Adam Flamma – groznawca i popularyzator wiedzy o branży gier wideo, specjalista z zakresu kulturowego uwarunkowania dystrybucji i projektowania gier. Wykładowca akademicki, animator studenckich działań twórczych w zakresie branż kreatywnych. Prowadzi zajęcia m.in. z podstaw game designu, storytellingu i story designu oraz tworzenia gier na potrzeby edukacyjne i społeczne. Autor artykułów naukowych poświęconych grom wideo oraz książki „Wiedźmin. Historia fenomenu”. Założyciel Stowarzyszenia Badania i Rozwoju gier GameUP.

Prowadzenie:
Krzysztof Majewski